Pagina's

woensdag 13 juli 2011

▲Tribal ∆ Aztec ▲ -Trend

Wellicht hebben jullie deze trend wel voorbij zien komen: de Aztec stijl. Ik ben er persoonlijk helemaal weg van! Maar waar komt dit eigenlijk vandaan? Een korte inleiding:

De Azteken of Mexica waren een Meso-Amerikaanse beschaving die bestond tussen circa 1200 en 1521 in het huidige Mexico. Het centrum van hun beschaving bevond zich in de voorloper van het huidige Mexico-Stad in een stad genaamd Tenochtitlán. De Azteken waren zeer oorlogszuchtig en zijn bekend om hun mensenoffers, die ze uitvoerden in de overtuiging dat anders de zon niet meer zou opkomen. In de oorlog met de Spaanse veroveraars, onder leiding van Hernán Cortés, sneuvelde hun laatste religieus-politieke leider Motecuhzoma II.
Bron: Wikipedia


De trend is geinspireerd op de patroontjes in hun kalender. Ik ben er dol op, en ik heb zelf al een aantal dingen geinspireerd op de Azteken aangeschaft. Hier een aantal leuke plaatjes.








Fashion e.d.

Maar vooral de 'aztec nails' vind ik echt super tof!






Bron: weheartit.com - tumblr.com - blogspot.com

Ik wil nog super graag zo'n tas hebben! En de Aztec crop tops vind ik ook echt super leuk. Eigenlijk vind ik het allemaal leuk, haha :)

Wat vinden jullie van de trend?
Love,

Diana ♥

2 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk! Die nagels zijn echt super mooi! Dat ga ik eens proberen haha :) Leuke foto's!

    Zullen we elkaar volgen? Je blog is leuk!
    http://www.annaeva.blogspot.com
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel hoor! Wij volgen jou nu ook! :)
    X

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.