Pagina's

zondag 22 juli 2012

Lipstick: mijn collectie en mening

Een tijdje terug maakte ik al een soortgelijk artikel over lipgloss (lees hier) en het leek me nu wel eens tijd om hetzelfde voor lipstick te doen. Ik durfde eerst nooit echt lipstick te dragen, maar langzamerhand verdwijnt die angst. Ik begon met nude kleuren, niet zo gewaagd, maar in de loop van de tijd ging ik ook wat opvallendere kleuren kopen en dragen. Nu heb ik steeds vaker lipstick op, het is een stuk sneller dan oogschaduw en het geeft je look toch net even dat extra's. Ik vind lipstick ook fijner  dan lipgloss, het plakt minder en het heeft een groter effect doordat er lekker veel kleur vanaf komt. Zie hieronder mijn collectie + mening.





Mijn collectie is nog niet zo groot, maar hij breidt zich steeds verder uit. Ik heb zowel budget als wat duurdere varianten. Ik zal beginnen met de duurste.


Deze barbie-roze van Make Up For Ever in de kleur #33 vind ik ontzettend mooi! Ik was op zoek naar een echte roze-roze, en toen ik in Sephora hier naar op zoek ging kwam ik op deze kleur uit. Hij kost geloof ik €22, best veel geld voor een lipstick, maar ik had een cadeaubon dus dan geef je al gauw meer geld uit aan een product wat je normaal niet zo snel zou doen. Het is in ieder geval een echt pronkstuk uit mijn collectie!


Dan mijn tweede en laatste dure lipstick is deze roze met gouden ondertoon van Too Faced met de naam 'Marcia Marcia Marcia' (kan je het in ieder geval niet vergeten). Hij kost ook tussen de €20 en €25 maar is dan ook wel zijn geld waard. Wederom een cadeau, en dit is ook echt een juweeltje! De verpakking alleen al met de soort 'diamant' op de bovenkant, en de huls zelf is ook lekker opvallend. De kleur zelf is heel speciaal met een frosty finish. Ook Too Faced is verkrijgbaar bij Sephora.


Deze neutrale bruin/rood/roze achtige kleur van Kiko heb ik nog niet zo heel lang geleden in Lille gekocht. Kiko is kwalitatief heel goed en de prijzen zijn heel redelijk. Voor dit exemplaar betaalde ik geloof ik €4,50. De winkels zien er ook heel leuk uit, maar helaas hebben we die niet in Nederland.. Deze kleur is #286 en heeft een matte finish. Wat ik vooral fijn vind aan deze kleur is dat hij zo draagbaar is! Serieus, voor elke gelegenheid is deze goed.


Dit is weer een lipstick van Kiko, maar deze is juist héél oud (je hoeft maar 1 blik op de verpakking te letten en je weet genoeg). De sticker is er dan ook af op de onderkant, vandaar maar twee foto's. Desalniettemin is dit ook een hele gangbare kleur, een beetje een warme bruinige nude. Deze kocht ik toen ik in 2009 naar Italië ging maar hij doet het nog steeds mooi!


Oké Catrice kon natuurlijk niet missen. Deze prachtige fel koraal-roze is een limited edition uit de Revoltaire collectie en ik ben dan ook hartstikke trots dat ik deze heb kunnen bemachtigen. Ik vind dit echt een geweldige zomer kleur, en alhoewel ik normaal niet zulke felle kleuren aan durf vind ik deze juist heel erg leuk om te dragen. Ook deze heeft een matte finish wat ik echt heel tof vind. Oh hij heet trouwens 'Colour Bomb'.


Volgens mij is een echte nude lipstick een must-have in elke make-up collectie en zo ook ik heb er dus een. Deze is van Catrice en was zo ongeveer het eerste wat ik van het merk kocht. Het is een mooie nude, voor de rest niet heel veel speciaals. De kleur heet 'Be Natural' en is uit het normale assortiment. Hij heeft een glossy finish maar hij is heel 'vloeibaar' waardoor hij niet makkelijk egaal aan te brengen is. Toch vind ik deze tint precies goed voor mijn huidskleur.


De laatste lipstick uit mijn collectie is wederom een must-have, namelijk een echte rood. Deze variant is wel anders dan anders aangezien het net een lippotlood lijkt. Het gekke is dat hij dus een potlood is, maar op je lippen precies hetzelfde aanvoelt als een 'normale' lipstick en heeft ook een hele mooie glossy finish. Ook ruikt 'ie lekker! Het is de enige rood die ik heb, maar ook deze vind ik goed bij mijn huidskleur passen. Doordat hij slijp-baar is, is hij makkelijk aan te brengen, ook aan de randjes. Deze kost €3 bij de Hema. Ze hadden echter maar twee kleuren van deze potlood lipstick, vandaar dat hij verder ook geen naam of nummer heeft.


Tot slot heb ik nog wat losse swatches op m'n arm gemaakt zodat je ze misschien nog beter ziet. De bovenste foto is zonder flits, de onderste met.

Zo, dat was mijn collectie alweer! Het is niet veel, maar ik heb er ruim voldoende aan. Als ik nog eens een leuke kleur zie neem ik die mee, maar het is niet zo dat ik denk 'zo een kleur MOET ik nog hebben!'. Nee, ik ben wel tevreden met het scala aan kleuren die ik heb. Een mens komt al een heel eind met een goede basis, haha :)

Gebruik jij graag lipstick?
Love,

Diana

12 opmerkingen:

  1. Die Make Up For Ever lipstick is praaachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kleuren, vooral die van Too Faced is mooi!
    Loves!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb ook liever lipstick dan lipgloss! De Be Natural en colour bomb heb ik zelf ook. Handig om ze eens allemaal op een rijtje te zien, moet ik ook maar eens doen....
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke kleurtjes! :)

    Loveszz, -Jetske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb die van Kiko ook, die oudroze.
    Al vind ik het net jammer dat hij zo mat is, daarom doe ik er nog altijd een beetje lippenbalsem over. Ik vind hem echt geweldig omdat hij zo subtiel is. Ik ontdekte hem in Italië toen ik nog niet zo bezig was met make-up. Volgende keer als ik er ben ga ik wél bewust op zoek naar de kiko-store :D
    Colour Bomb en die van MUS vind ik ook heel mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk!
    Hoe zit het met de houdbaarheid van allemaal? (hoe lang blijven ze zitten?)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb echt exact dezelfde post gepland ergens deze week, erg toevallig :D wel leuk om het eens van anderen te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg leuk :D Ik heb Colour Bomb ook en vind hem ook heel vet. Winged eyeliner + die lipstick en af is mijn look. Die van MUF vind ik ook wel heeeel mooi.. Helaas wat boven mijn budget!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie kleuren, zelf vind ik het moeilijk te bepalen welke kleur me goed staat.
    Daarbij ben ik verslaafd aan vaseline en krijg ik regelmatig een rode rand om mijn lippen heen, als k lipstick gebruik lijk k dan wel een clown.
    Iemand een tipje?!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je had toch ook die uit de kate moss lijn? nummer 3? Verder heel leuk gedaan!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.